Wine Jam Aftermath

Wine Jam Zagreb – prvo urbano vinsko okupljanje

Večer uoči prvog Wine Jama u Zagrebu sjedili smo u Hole In One Gastropubu i uz par boca vina pričali o detaljima vezanim za Wine jam – kako je sivo vrijeme u Zagrebu i kako li će to takvo sivilo od vremena utjecati sutra na posjećenost.

A onda još jedna boca i kreće opća pozitiva! »Ma daj, sutra će biti super dan i ljudi će vani na terasi sjediti i pijuckati vino«, počeli su nadahnuto da zbore pušači, u potrazi za opcijom uživanja duhana po lošem vremenu. Ako i padne koja kap kiše to sigurno neće utjecati na dolazak bar 200 gostiju! Svi su se složili. I eto štao dobra boca vina učini od dobrih ljudi – nadahne ih optimizmom…

I dođe dan za Wine Jam, a s njim i sunce, ono koje je prizvala pozitiva (i ona boca vina) od sinoć.

wine jam crew

Još nije bilo vrijeme da počne Wine Jam, a ekipica je napunila terasu i već su bile otvorene prve boce vina – tek toliko da se uđe u formu. Muzičari bi to nazvali štimanje, raspjevavanje i usviravanje. Kada su svi zauzeli svoje pozicije, gosti su već nestrpljivo čekali da dobiju svoje pečate na ruke kako bi bili certificirani za degustaciju vina. Kao nekada kada se ulazilo u diskoteke.

wine jam outside

Na ulaznom pultu još jedan retro trip – bedževi sa vinskim motivima. Ali ne oni užasi od vinskih fleka, slika grozdova, otvarača za vino i sličnih izlizanih stereotipa, već nešto novo, urbana vinska ikonografija, a za one najposvećenije i majice sa motivima Wine Jam Zagreb.

wine jam badges

Jedan od komentara na ulazu mi je privukao pažnju: »Ovo me stvarno vraća u mladost. » Na to se odmah pored čulo: »Pa ovo i je moja mladost :)« Ta dva komentara su u stvari najbolje opisala sastav publike. Sve generacije vole vino, jer je kao što je to rečeno u najavi – vino je katalizator međuljudskih odnosa.

Svi ti ljudi su se radovali što mogu probati neka njima poznata i nepoznata vina, vidjeti što ima novo, čuti i neka druga mišljenja i to bez tradicionalnih vinskih filozofa i korumpiranih vinskih stručnjaka koji će vas do posljednjeg daha uvjeravati da morate zavoljeti neki plavac i/ili malvaziju jer od toga nema boljeg vina…

wine jam winemakers

Oni su na opće oduševljenje prisutnih izostali. Imali su vjerojatno neka pametnija posla, jer ih nitko nije stavio na listu VIP gostiju da se mogu sa svojom VIP akreditacijom značajno distancirati od vinskog pučanstva.

A pučanstvo k’o pučanstvo – smijalo se i uživalo, što se može videti na fotografijama. Neki su lomili jezik da izgovore imena nekih novih sorti koje su bile tamo, koje nikako nisu mogli zapamtiti pa su se vraćali nekoliko puta da pitaju za nazive, a usput i doliju malo vina kako bi ga bolje upamtili… Ljubitelji društvenih mreža su odmah slikali bocu i postali fotku na FB za svaki slučaj, da se ne zaboravi, jer vino može nekako odvući misli na drugu stranu pa se sutra nije lako sjetiti svega jer nije se baš sve završilo u 20 sati…

wine jam people

A statistike izvan očekivanja!

400 posjetitelja (dva puta više nego što smo očekivali), 50ak etiketa vina i preko 500 popijenih boca, a o milijunima osmjeha šarmantnih ljubitelja vina da i ne govorimo…

Tek tada je počinjalo drugo poluvrijeme – after party do skoro dva sata iza ponoći. Ali i neki novi ljudi, visoke štikle, glasnija muzika, sređeni i dotjerani. Oni što su se umorili od vina tokom dana su otišli da se malo »poprave« i vratili se u novom sjaju, još uvijek sa sjajem u očima od minulog rada i kušanja. Oni uporni i ustrajni što nisu napuštali poziciju su se popravljali posebnom gastro ponudom iz Hole In One Gastropuba, uz pokoju bocu vode (ili ne).

A kako je večer odmicala, od stola do stola moglo se čuti ono očekivano pitanje: »Hoćemo li još jednu bocu vina?« i logičan odgovor, »Naravno!«. Na pitanje lokalnog mrguda uz društva »Å to će nam još jedna boca?«, fina dama u društvu, protežući vrat, je odgovorila: »Pa da bih raspustila kosu i otkopčala još jedan gumb na ovoj tijesnoj košulji…« I ekipa se složila pa uz osmijeh dobacila konobaru u prolazu: »Daj nam još jednom ovo isto…«

Wine Jam Najava

WINE JAM ®

ŠTO JE WINE JAM?

Urbani festival vinske kulture. Točnije, to je marketinško-komunikacijsko-kulturološka platforma pokrenuta u Beogradu koja, ispreplitanjem vina i vinske kulture s elementima urbane kulture, na neformalan način korespondira s aktualnim trendovima. Kao što su to idejni začetnici lijepo rekli: »WINE JAM traži put da vino što bolje spari sa suvremenim formama života.«

 

ZAŠTO?

Wine Jam je drugačiji, opušten, svjež i inovativan u komunikaciji i prezentaciji, a kvaliteta sadržaja je na prvom mjestu – vino igra glavnu ulogu. Wine Jam pozicionira vino kao životni stil šireg kruga urbane populacije.

Wine Jam je progresivan, živi i komunicira sa svojom publikom i raste zajedno sa njom.

KAKO?

Drugim riječima, poziva se već postojeća vinska publika, ali dovodi i nova, a obje su na »domaćem terenu« jer festival stvara ambijent koji je prilagođen objema ciljnim grupama. U tome je najveći potencijal i snaga Wine Jama. Ciljna grupa, pored standardne vinske publike, jesu mladi i oni koji se tako osjećaju (25 + godina), obrazovani, samostalni, komunikativni i opušteni ljudi koji konzumiraju različite urbane sadržaje, ali se ne susreću često s vinom jer imaju dojam da je to prije svega za poznavatelje ili imaju pogrešnu ideju o vinu kao piću koje nije dovoljno »cool« i u skladu sa suvremenim stilom života.